FORVENTNING TIL NYE MEDLEMMER

Kære nye medlem i HØRSHOLM TRI

Vi er glade for, at du har valgt at prøve triatlon i Hørsholm sammen med en masse andre unge atleter. Triatlon er en sportsgren, der indeholder 3 forskellige discipliner, hvorfor det kan være lidt svært at starte ud med både svømning, cykling og løb på en gang. Der er derfor ingen krav til at du skal lave alle tre discipliner, men vi tilpasser det efter dit niveau og forventninger. Omvendt har vi også nogle forventninger til nye forældre og atleter i vores klub 🙂

 

Forventninger til atleter:

  • Først og fremmest – du skal være en god kammerat og være villig til at hjælpe dine andre holdkammerater. I HØRSHOLM TRI er det must, da vi skaber vores klub på holdånd
  • For at deltage i svømmetræningen med HØRSHOLM TRI og Hørsholms junior/senior svømmehold så skal der kunne svømmes 400m sammensat crawl. Er dette på nuværende tidspunkt ikke en realitet, så tilbydes der supplerende svømmetræning på andre af Hørsholm Svømmeforenings årgangshold.
  • For at deltage i cykeltræningen med HØRSHOLM TRI, så er det en forventning at der medbringes en racercykel og tilmed at der hjemmefra er blevet instrueret i færdselsregler i trafikken. Det cykeltekniske har vi forældre og trænere til at hjælpe med undervejs. Afhængig af niveau, så kan der forekomme en periode, hvor atleten skal cykeltræne med forældre indtil at niveauet er forholdsvis tilpasset Hørsholm Tri-holdet.
  • For at deltage i løbetræningen med HØRSHOLM TRI, så forventes det at der kan løbes minimum 3 km sammenhængende løb på under 16:30. Det skyldes at 5.30/km pace er vores minimums opvarmning/afjogs hastighed for at udbyttet af den samlede træning er god nok for alle.
    Er dette ikke tilfældet, så kan der på vores tirsdags og fredags træninger (her løber vi intervaller), medbringes cykel, således at atleten kan cykle frem og tilbage med holdet, når de løber opvarmning og afjog. På den måde minimeres den samlede belastning og der kan på intervallerne løbes individuelt med det formål om at forbedre atletens løbeform, så den bliver tilpasset holdets.
  • Som udgangspunkt har vi ikke et reglement, der foreskriver at atleten skal komme faste dage eller x-antal gange om ugen, men det forventes at atleten i opstartsfasen kommer så ofte som muligt for at blive en aktiv del af holdet og ligeledes etablere en hvis form, som gør det muligt at træne med de andre fra HØRSHOLM TRI. Det er også sjovere at træne, når det ikke er så hårdt altid 🙂
  • Derudover forventes det som medlem af HØRSHOLM TRI at der deltages og støttes op omkring frivillige arbejdsopgaver over sæsonen (vejviser til f.eks. Royal Run, IRONMAN stævner etc.) samt deltagelse i sociale arrangementer for at styrke fællesskabet i klubben og mellem medlemmerne.

Forventninger til forældre:

  • Som forældre forventes det, at der bakkes op omkring atletens sport indtil den enkelte atlet er fyldt 18 år.
  • Forældre forventes at stille med minimum 1 x forældre pr. frivillige arbejdsopgaver over sæsonen (vejviser til f.eks. Royal Run, IRONMAN stævner etc.) samt at være behjælpelige ved sociale arrangementer ift. mad, kørsel osv.
  • Forældre forventes at deltage med minimum 1 x forældre pr. stævne til at hjælpe med kørsel, hjælp, støtte og alt det der hører til et stævne.
  • Vi forventer, at forældre altid omtaler Hørsholm Tri og alle omkring holdet med positivitet. Vi følger vedtægter i Hørsholm Svømmeklub.

Forventninger til HØRSHOLM TRI:

  • Det forventes at HØRSHOLM TRI stiller med kompetente trænere, som er udadvendte og kan give rådgivning ift. at styrkes atletens færdigheder på svømning, cykling og løb.
  • Det forventes at HØRSHOLM TRI hjælper med rådgivning ift. udstyr, tilmelding af stævner og andet administrativt som forekommer i løbet af en sæson.
  • Det forventes at HØRSHOLM TRI tilbyder et trygt og stærkt socialt ungdomsmiljø, hvor atleten kan – i sit eget tempo – udvikle sig sportsligt, men ikke mindst personligt.
  • Det forventes at HØRSHOLM TRI afholder træning følgende dage:
    • Mandag kl. 16-18 (svømning)
    • Tirsdag kl. 17:15 til 20.00 (løb først og dernæst svømning)
    • Torsdag kl. 16:00 til 19.00 (svømning først og dernæst løb)
    • Fredag kl. 16.30 til 19.00 (løb først og dernæst svømning)
    • Lørdag kl. 10.30 til 12.30 (cykling)
    • Søndag kl. 17.00 til 19.00 (svømning)

OBS: Ovenstående træningstider er varierende i konkurrencesæsonen grundet nedtrapning, restitution og konkurrence specifikt træning.

Vi glæder os til din start og tag endelig fat i vores cheftræner, Kasper Pedersen eller vores styregruppe, hvis du har spørgsmål 🙂

Bedste hilsner,

HØRSHOLM TRI